søndag den 30. september 2012

Verdens undergang?

Her på højskolen har jeg valgt faget lampe feber. Som i alt sin enkelhed går ud på at lave flotte lamper ud af skort og hvad man lige finder.

Jeg havde en gamle globos til at stå som jeg endeligt var lidt træt af at den bare stod der og så kedelig ud. Så jeg besluttet mig for at lave den om til en fin lampe og matchende popcorns skål. Jeg tog først pæren og foden af. Jeg troede man bare lige kunne dreje den også var den skilt i 2 halv cirkler. Men nej, jeg måtte svane den over det tog lidt tid, fik også brug for en hånd og der skal lyde en tak til Tine. Efter at have delt globussen i 2. slæb jeg kanten med noget sand papir og gjorde det mere lige. Så var det endeligt bare at finde en lampe fatning der passer til. Kunne selvfølige bare bruge den gamle. Men fatning er alt for lille og man kan ikke få nogen ordenlige pære til den fatning.

Den anden halv del. Er jeg nød til at lime plastikken på da den sidder løst så der kom desværre en lille sort kant oppe foroven. Så ville jeg sætte foden på, men den har en grim misfarve. Så den ville jeg peppe lidt op med min ynglings farve blå. 

Så nu har jeg matchede lampe og popcorn skål. Der er der vidst ikke så mange der har.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar